Köszöntelek a minden ami Formula 1 hírportálon!!!
Massa vs Hamilton
Friss Híreink:
Már egy versennyel a vége előtt eldőlt a két leglényegesebb kérdés a Formula-1-ben: Jenson Button az utolsó futam eredményétől függetlenül felért a csúcsra, miután a 14. helyről rajtolva feljött az 5. pozícióba, míg legnagyobb riválisa és csapattársa, a brazil Rubens Barrichello az élről rajtolva csak 8. lett. Ezzel Button összetettben behozhatatlan előnnyel vezet az utolsó, Abu-Dzabiban rendezendő verseny előtt. A gyártóknál is eldőlt minden, a Brawn szerezte meg az első helyet.
Lewis Hamilton nyerte meg a 2. Szingapúri Nagydíjat, így a McLaren-Mercedes angol pilótája szezonbeli második futamgyőzelmét szerezte meg.
A ferraris Kimi Räikkönen nyerte meg a Formula–1-es Belga Nagydíjat, megelőzve Giancarlo Fisichellát. A harmadik helyen Sebastian Vettel zárt.
A többi pontszerző helyen sorrendben Robert Kubica, Nick Heidfeld, Heikki Kovalainen, Rubens Barrichello és Nico Rosberg zárt.
A Force Indiával induló olasz Giancarlo Fisichella indulhat az élről a Belga Nagydíj helyszínén, Spa-Francorchamps-ban. Mögüle a toyotás Jarno Trulli rajtol a második helyről, míg a BMW-vel versenyző Nick Heidfeld a harmadikról. Meglepetésre nem került be a legjobb tízbe a vb-pontverseny vezetője, Jenson Button, de a második szakaszban búcsúzott Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Heikki Kovalainen is.
Mégsem tér vissza a hétszeres Formula-1-es világbajnok Michael Schumacher Valenciában az Európai Nagydíjon, mert egy korábbi, motorversenyzésben elszenvedett nyaksérülése megakadályozza ebben.
Elmarad a nagy visszatérés |
Schumacher a hivatalos honlapján jelentette be, hogy tegnap este tájékoztatta Luca di Montezemolót, a Ferrari elnökét és Stefano Domenicali csapatvezetőt: nem áll készen a beugró szerepre.
„Mindent megpróbáltam, hogy lehetővé tegyem az ideiglenes visszatérést, ám – legnagyobb sajnálatomra – mindez nem történhet meg. Sajnos a kezelések ellenére sem sikerült csillapítani a nyakamban a fájdalmat, amely a mugellói F1-es napon jelentkezett nálam.”
A németek legendája még februárban, a spanyolországi Cartagenában rendezett szuperbike-versenyen szenvedett nyaksérülést, ami akkor a viadal feladására kényszerítette.
Schumacher, amikor igent mondott a Ferrari vezetőinek Felipe Massa helyettesítésére, úgy gondolta, hogy az akkori baleset emár nem befolyásolja a Formula–1-es visszatérését.
„Nagyon szomorú vagyok, hogy a probléma azt jelenti, Michael nem tud rajthoz állni a futamon, ugyanakkor értékelem a nagy erőfeszítéseket, amelyeket tett az ügy érdekében, és azt a különleges motivációt, ami átragadt a csapatra és a szurkolókra is az elmúlt napokban. Nem kétséges, hogy a visszatérése jót tett volna a Formula–1-nek, és biztos vagyok benne, hogy a legjobbak között harcolt volna" – reagált a sajtónak Schumacher bejelentésére Luca di Montezemolo, a Scuderia elnöke.
1. Webber | Red Bull-Renault | 1:31.257 | 1:38.038 | 1:32.230 |
2. Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:31.482 | 1:34.455 | 1:32.357 |
3. Button | Brawn-Mercedes | 1:31.568 | 1:39.032 | 1:32.473 |
4. Vettel | Red Bull-Renault | 1:31.430 | 1:39.504 | 1:32.480 |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:31.473 | 1:39.149 | 1:32.616 |
6. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:31.881 | 1:40.826 | 1:33.859 |
7. Sutil | Force India-Mercedes | 1:32.015 | 1:36.740 | 1:34.316 |
8. Massa | Ferrari | 1:31.600 | 1:41.708 | 1:34.574 |
9. Räikkönen | Ferrari | 1:31.869 | 1:41.730 | 1:34.710 |
10. Piquet | Renault | 1:32.128 | 1:35.737 | 1:34.803 |
11. Heidfeld | BMW | 1:31.771 | 1:42.310 | |
12. Alonso | Renault | 1:31.302 | 1:42.318 | |
13. Nakadzsima | Williams-Toyota | 1:31.884 | 1:42.500 | |
14. Trulli | Toyota | 1:31.760 | 1:42.771 | |
15. Rosberg | Williams-Toyota | 1:31.598 | 1:42.859 | |
16. Kubica | BMW | 1:32.190 | ||
17. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:32.251 | ||
18. Fisichella | Force India-Mercedes | 1:32.402 | ||
19. Glock | Toyota | 1:32.423 | ||
20. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.559 |
Bahrein Nagydíj - Összefoglaló
A most már négyszeres futamgyőztes Button aztán tovább remekelt.
Kínai - Nagydíj:
Kínai Nagydíj – részletes összefoglaló
a Forma1 története során először kettős Red Bull-Renault győzelem született. Az ifjú német Vettel karrierje második győzelmét érte el. Csapattársa Webber 2. lett. A 3. helyen az összetettben vezető Button futott be.
Maláj - Nagydíj: ÖSSZEFOGLALÓ
Ausztrál nagydíj összefoglaló!!
MÁR CSAK 2 NAP:
Már csak 2 nap és megkezdődik a Formula 1 60. szezonja!!!!
Az Ausztrál nagydíjjal vasárnap kezdetét veszi a Forma 1.
A hétvége eseményeiről folyamatosan beszámolunk.
Üdv Mindenkinek és Jó szórakozást a szezonra!!
Hivatalossá vált a jővő évtől:
Az lesz a F1 világbajnoka, aki a legtöbb futamot nyeri!
Megváltoztatta a Forma-1-es pontozási rendszert a Motorsport Világtanács keddi ülésén: aki a legtöbb versenyt nyeri egy évben, az a világbajnok, nem pedig a legtöbb pontot gyűjtő pilóta.
A jelenlegi 10-8-6-5-4-3-2-1-es számítás megmarad, de a szezon végeztével az a bajnok, aki a legtöbb futamgyőzelmet, nem pontot szerezte, közölte honlapján az FIA.
Ha több pilóta végez ugyanannyi GP-sikerrel, a pontszám dönt köztük.
Ezzel Bernie Ecclestone elérte célját, aki a legnagyobb támogatója volt az új rendszer bevezetésének.
A Ferrari világbajnoka, Kimi Räikkönen két napot töltött a pályán Jerezben, és egyelőre elégedett az autójával.
A finn pilóta csütörtökön 112 kört teljesített, legjobb ideje (1:20.414) a második helyre volt elegendő. A nap nem volt teljesen problémamentes, a Ferrari a blokkoló kerekek miatt egyik esetben a kavicságyban landolt, de az autóban nem keletkezett nagy kár.
- A különböző beállításokat teszteltem eltérő abroncskeverékekkel. Az idei év újdonsága, hogy a bordázatlan gumikat sokkal jobban érzem, mint az elmúlt esztendőben használtakat - foglalta össze a nap eseményeit Räikkönen, aki szoros csatára számít az idén.
- Kicsi a különbség az egyes csapatok között. Úgy gondolom, hogy szoros lehet a csata az élen.
A Ferrari jövő héten Barcelonában lép pályára.
Az oldal félgőzzel újraindult...
dec 5.
Megdöbbentő hír érkezett: A Honda kiszáll a Forma 1-ből! Ezt a hírt a japán gyár vezérigazgatója jelentette be ma reggel.
A Honda anyagi megfontolásból lép ki a F1-ből, melynek hátterében a gazdasági világválság okozta veszteségek állnak. Ezt Fukui Takeo a japán autógyár vezérigazgatója jelentette be Tokióban. A következőkben az autosport.com -nak tett nyilatkozatot olvashatjátok, melyet a Honda vezérigazgatója adott.
"A Honda elsődleges célja, hogy megvédje fő tevékenységét, és biztosítsa annak jövőjét a bizonytalan gazdasági viszonyok között is.
A Honda gyors és flexibilis döntést hozott annak érdekében, hogy elhárítsa a váratlan gyengülést, amely az üzleti életben bekövetkezett. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy felhagyunk a Forma-1-es szerepléssel."
"Tárgyalunk a Honda Racing F1 Team és a motorokat szállító Honda Racing Development illetékeseivel is, a két vállalat jövőjével kapcsolatban. A csapat eladása is számításba jöhet" - mondta a japán gyár első embere.
Valamint azt is hozzátette hogy nehéz volt meghozni a döntést. A hírek szerint most vevőt keresnek és ha márciusig sikerül eladni akkor továbbra is láthatjuk a csapatot ( maximum más néven, motorral stb.) ha nem akkor viszont a megszűnés réme fenyegeti a Hondát.
Kép: Reuters
dec 2.
Érdekességként felkerültek az egységes motorblokk gyártókról információk és hogy mely csapatoknak szállítottak eddig.
nov. 28.
FIA-Nemzetközi Automobil Szövetség december 12-i ülésén jelentik be az egységes motorokról szóló döntést, hogy mely motorblokk gyártót választják meg, aki szállítani fogja az egységes erőforrásokat. Az Ilmor cég a legesélyesebb az egységes motorok gyártására az Auto Motor und Sport szaklap információi szerint.
A költségcsökkentési céllal benyújtott javaslat során 5 motorszállító verseng azért, hogy egységes motorokat gyártson a Forma 1-be. Ha a csapatok által ellenzett javaslatot megszavazzák, akkor 2010-től vezetik be az új szabályt. Mario Illien, a cég vezetője szerint az FIA elvárásai alapján az ideális motor háromliteres V8-as lenne, 14 000-es maximális fordulatszámmal. Ez 680-700 lóerőt jelentene körülbelül, és akár 6 versenyhétvégét is kibírna.
nov. 22.
A 2009-es szezon várható csapatösszeállításai illetve a kiadó helyekre pályázókról.
Csapatok | pályázók |
||
Ferrari | Kimi Räikkönen | Felipe Massa | |
McLaren | Lewis Hamilton | Heikki Kovalainen | |
BMW Sauber | Nick Heidfeld | Robert Kubica | |
Renault | Fernando Alonso | Nelsinho Piquet | |
Toyota | Jarno Trulli | Timo Glock | |
Toro Rosso | ??? | ??? |
Takuma Sato Sebastien Bourdais, |
Red Bull | Mark Webber | Sebastian Vettel | |
Williams | Nico Rosberg | Nakadzsima Kazuki | |
Honda | Jenson Button | Rubens Barrichello | Bruno Senna, Lucas di Grassi |
Force India | Giancarlo Fisichella | Adrian Sutil |
Pedro de la Rosa, |
Tehát amint láthatjuk kiadó a 2 Toro Rosso hely valamint a Hondánál és a Force Indiánál nem végleges a pilóták helye. A végleges döntés valószínűleg még várat magára.
nov 19.
Kollektív tesztelés vette kezdetét Barcelonában, melyen a radikálisan megváltozott, keskeny hátsószárnyakkal felszerelt autók jelentek meg, amelyek a jővő évi karosszériát is tesztelték.
A Williams-ek és a Sauberek is új külsővel valamint aerodinamikai elemekkel jöttek ki a tesztre. McLaren tesztpilótája Pedro de la Rosa, szerint a módosítások nem okoznak földindulást. "A változtatások teljesen új külsőt kölcsönöznek az autóknak" (a hátsó szárny különösen „múltbéli” hatást kelt)
A teszt eredményét valamint a teljes cikket a hírek menüpontban találjátok!!
nov. 18.
Szezonzáró Értékelés. -2008. Világbajnoka: Lewis Hamilton, idén egy roppant izgalmas szezont tudhatunk magunk mögött.
Igazán emlékezetesre sikeredett a 2008-as szezon, tele volt drámai csatákkal, végletekig kiélezett küzdelemmel, vitatott bírói döntésekkel. Valamint a Forma 1 történetében először éjszakai futamot is rendeztek, amelynek végén Hamilton került ki győztesként. De ne ugorjunk ennyire előre.
Cikk: Arrows
nov 16.
Adrian Sutil helye biztosnak tűnik a Force Indiánál.
Miután bejelentették, hogy a Mclaren a Force India technikai partnere lesz, megkezdődött a találgatás, hogy kik pályáznak Adrian Sutil és Fisichella helyére. Sajtóértesülések szerint és melyről már mi is hírt adtunk itt a portálon Paul di Resta, Ralf Schumacher valamint Pedro de la Rosa az esélyes. Ám Sutil menedzsere szerint Adrian helye biztos, szerződése van és bíznak benne a vezetők. Hogy mi lesz a végkifejlett az majd kiderül, mindenestre az látszik hogy folyik a menedzseri munka a F1-helyekért.
Nov 13.
A Forma-1 2009-es előzetes versenynaptárában még helyet kapott a Francia Nagydíj, azonban az eredeti tervekkel ellentétben mégsem rendeznek futamot Magny Cours-ban
Már közel 2 éve folyik a vita a Francia Nagydíjjal kapcsolatban, ám az F1 ura Bernie Ecclestone finoman szólva se kedveli a francia pályát. Tavaly még visszakozott a döntést követően, idén azonban már bekövetkezett az amit hivatalosan a francia motorsportszövetség, az FFSA vezetői jelentettek be, hogy pénzügyi nehézségek és a borítékolható veszteség miatt nem rendezik meg a versenyt.
nov. 11.
A FIA nyilvánosságra hozta a 2009-es Formula 1-es világbajnokság versenynaptárát. Mint azt sokan előre tudni vélték, Kanadában nem lesz nagydíj. Viszont helyette bekerül az Abu Dzabi Nagydíj, amely a 2009-es évadzáró futama lesz.
nov. 10.
Paul di Resta a skótok feltörekvő tehetsége nyilatkozta: Készen áll arra, hogy bemutatkozzon a Forma 1-ben!
A 22éves skót versenyző az elmúlt héten a Mclaren-Mercedes versenyautóját tesztelte, Di Resta esélyt lát arra hogy a Force Indiával bemutatkozhasson a királykategóriában,mivel várhatóan létrejön a Mclaren – Force India együttműködés. „Amit tenni szeretnék hogy ott álljak 2009-ben a Forma 1-es rajtrácson és szemtől szembe versenyezzek Lewis Hamiltonnal”Nyilatkozta a fiatal tehetség.
__________________________________________________________
Szerkesztő: Arrows
Kép forrás: AFP