KÍNAI ÖSSZEFOGLALÓ------------>
Szakadó eső fogadta a Kínai Nagydíjra készülő versenyzőket, és csak a
Safety car mögül rajtolhatott el a mezőny. A szakadó eső miatt hatalmas
esélyt jósoltak az esőmenő Vettelnek.
8 kört tettek meg a biztonsági
autó mögött, mely során Massa, Sutil (aki, majdnem nekiment Piquet-nek)
és Raikonnen vette szélesre ugyanazt a kanyart a pályán álló nagy
mennyiségű víz miatt. Majd box-kiállásokkal próbáltak taktikázni a
csapatok. Az 5. körben Nico Rosberg jött ki először, majd a legkevesebb
benzinnel induló Alonso-t tankolták fel. A 8. körben végül visszahívták
a Safety car-t és elkezdődhetett a verseny. Az élen nem történt semmi
változás. Lewis Hamilton pillanatai következtek ezután, Raikonnen-t
majd Trulli-t is megelőzte a brit. Ám nagyon sokat kockáztatott, az
esős körülmények miatt az egyik kanyarban megpördült és csak Kovalainen
mögé a 10. helyre tudott visszajönni. Az újonc Buemi szintén kiválóan
ment ő is megelőzte az autójára panaszkodó Ferraris, Kimi-t valamint a
Toyotás Jarno Trulli-t és az 5. helyen találta magát. 
Eközben
Vettel az élről kijött a boxba tankolni és a 3. helyre jött vissza.
Később a Kubica – Trulli páros borzolta a kedélyeket, Kubica hátulról
felöklelte Trulli-t mely során az olasz autójának hátulja teljesen
összetört és kiállni kényszerült. Lemásolva a tavaly Montrealban
történteket, ahol emlékezhetünk, hogy Kubica BMW-je valósággal átrepült
a Toyota felett. 
Ismét jöhetett a pályára a biztonsági autó (a 18.
körben.) Jenson Button-Brawn Mercedes-ét rögtön feltankolták a boxban,
míg eközben Buemi koccant össze Sebastian Vettel-el de semmilyen
komolyabb következménye nem lett az ütközésnek mindketten folytathatták
a versenyt a Safety car mögött. 
A 20. körben Massa Ferrarija
megadta magát így 3. futamán maradt pont nélkül a brazil pilóta. A 22.
körre összetakarították a romokat és visszahívták a biztonsági autót,
folytatódott a Sanghaj-i futam. 
A verseny felénél tehát Vettel,
Webber, Button, Hamilton, Kovalainen, Barrichello, Buemi, Alonso volt
az első nyolc sorrendje. Buemi szenzációsan tartotta Alonsót, így a
következő körökre maradt ez a sorrend. Ezután Piquet amortizálta le a
Renault-t ám sikerült visszajönnie a versenybe, nem így Nakajima-nak
aki feladta a küzdelmet. 
Nagyon nagy csatát vívott a Webber –
Button páros, mely sorozatos oda-vissza előzéseket, követően Mark
Webber jött ki győztesen. 
Következtek az utolsó box-kiállások
amellyel, Barrichello nyert nagyot és újra 4. lett. Rosberg
próbálkozott intermediate gumival, ami nem vált be a Williams-es
versenyzőnek. 
Érdemes még megemlíteni a Force Indiával versenyző
Adrian Sutil-t, aki parádésan vezetett és 7. helyen is volt, ám végül
összetörte az autóját (műszaki hiba miatt). Ezért sárga zászlós
korlátozás következett de ez már nem befolyásolta a történéseket. 
Így
a Forma1 története során először kettős Red Bull-Renault győzelem
született. Az ifjú német Vettel karrierje második győzelmét érte el.
Csapattársa Webber 2. lett. A 3. helyen az összetettben vezető Button
futott be. Elégedett lehet a Mclaren is mivel 5-6 helyet szerezte meg
Kovalainen és Hamilton. Raikonnen a 10. helyen zárta a versenyt
továbbra is csalódást okozva ezzel a népes Ferrari rajongótábornak.
A verseny végeredménye:    
Kínai Nagydíj, verseny:
 1.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  1h57:43.485
 2.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +    10.970
 3.  Button        Brawn GP-Mercedes     (B)  +    44.975
 4.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes     (B)  +  1:03.704
 5.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +  1:05.102
 6.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +  1:11.866
 7.  Glock         Toyota                (B)  +  1:14.476
 8.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1:16.439
 9.  Alonso        Renault               (B)  +  1:24.309
10.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +  1:31.750
11.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +  1:34.156
12.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +  1:35.834
13.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +  1:46.853
14.  Fisichella    Force India-Mercedes  (B)  +     1 kör
15.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +     1 kör
16.  Piquet        Renault               (B)  +     2 kör
Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:52.592
Kiesők:
Sutil         Force India-Mercedes  (B)    51
Nakajima      Williams-Toyota       (B)    44
Massa         Ferrari               (B)    23
Trulli        Toyota                (B)    19
By: Arrows (f1-bolt)
A Kínai Nagydíj időmérő edzését a Red Bull-Renault csapatában versenyző német Sebastian Vettel nyerte meg, míg nagy meglepetésre a 2.helyet, Alonso szerezte, a szintén Red Bullos Webber pedig lett a 3. Az eddig remeklő Brawn Mercedesek a 4-5 helyet szerezték meg. Raikonnen 8. Hamilton 9. lett.
A legnagyobb meglepetést a lengyel Robert Kubica kiesése jelentette már az első szakaszban illetve Massa nem fért be az első 10-be.
nov. 28
Mark Webber már lábadozik a balesete után, melyet egy általa szervezett jótékonysági teljesítménytúrán szenvedett el.
A Red Bull-csapat versenyzőjének a korai híradások szerint a keze és a lába is eltört, majd később kiderült, a kezén mindössze zúzódásokat szenvedett. Melyet az alapos orvosi vizsgálatok után jelentettek be.
A Mark Webber Pure Tasmania Challange elnevezésű jótékonysági viadalon a résztvevőknek 250 kilométert kell megtenniük kerékpáron, kajakkal és gyalog. Mark éppen kerékpárral haladt mikor Port Arhtur közelében frontálisan ütközött egy autóval. Rögtön helikopterrel kórházba szállították, ahol meg is műtötték.
„Mark a történtekhez képest szerencsére jó hangulatban van,
és már túljutott az operáción is. Legalább három napot, de legfeljebb egy hetet
tölt majd a kórházban, és ha már olyan állapotba kerül, hogy repülhet, azonnal
visszatér Európába” – mondta Geoff Donohue, a jótékonysági célokat szolgáló
teljesítménytúra versenyigazgatója.
A 32 éves Forma 1-es pilóta bízik benne hogy nem lesz kénytelen kihagyni
csapata első hivatalos tesztjét melyet februárban tartanak. A Red Bull csapat
versenyzője nyilatkozata szerint: „Az a célom, hogy az év első tesztjén ott
legyek! Ha még 1 hetet vagy 10 napot ki kell hagynom azt is kibírom”

nov 19.
Kollektív tesztelés vette kezdetét Barcelonában, melyen a radikálisan megváltozott, keskeny hátsószárnyakkal felszerelt autók jelentek meg, amelyek a jővő évi karosszériát is tesztelték.
A Williams-ek és a Sauberek is új külsővel valamint aerodinamikai elemekkel jöttek ki a tesztre. McLaren tesztpilótája Pedro de 
„Könnyebb lesz az előzés, de ha a szurkolók azt
hiszik, hogy nagy változásokra lehet számítani, akkor tévednek. Ettől még nem
lesz a Formula–1-ből Moto GP… Jó irányba mutatnak a változások, de nehézségeket
is okoznak: sok a módosítás, és kevesebb lesz a lehetőség a tesztelésre. Nem
lesz idő minden új fejlesztést letesztelni, és ez nagyon érdekes lehet” – nyilatkozta De 
Az új fejlesztések közül az energia-újrahasznosító
KERS (Kinetic Energy Recovery System) bevezetése De 
„Még csak tanuljuk az új rendszert, nagyon sok beállítást kell módosítanunk a
KERS miatt. Be kell illesztenünk a rendszerünkbe, és jól be kell állítanunk –
pont ebben rejlik a legnagyobb nehézség” – mondta
| 1. Szato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.763 | 121 | 
| 2. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.071 | 117 | 
| 3. Wurz | Honda | 1:21.198 | 77 | 
| 4. de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:21.417 | 65 | 
| 5. Badoer | Ferrari | 1:22.038 | 93 | 
| 6. Paffett | McLaren-Mercedes | 1:22.235 | 47 | 
| 7. Kubica | BMW-Sauber | 1:22.341 | 56 | 
| 8. Loeb | Red Bull-Renault | 1:22.503 | 82 | 
| 9. Piquet | Renault | 1:22.560 | 80 | 
| 10. Klien | BMW-Sauber | 1:22.883 | 53 | 
| 11. Hulkenberg | Williams-Toyota | 1:23.467 | 116 | 
| 12. Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:23.794 | 86 | 
| 13. Sutil | Force India-Ferrari | 1:23.832 | 88 | 
| 14. Gené | Ferrari | 1:24.117 | 32 | 
| 15. Bruno Senna | Honda | 1:24.343 | 39 | 
| 16. van der Garde | Renault | 1:24.908 | 27 | 
| 17. di Grassi | Honda | 1:25.512 | 48 | 
nov. 14.
Változik a biztonsági autós szabály a Forma1-ben.
Jövő évben nem fog  bezárni a bokszutca amikor Bernd Maylander a pályára hajt.
A
biztonsági autós fázisban sebesség korlátozás lép életbe, hogy
elkerülhető legyen a pilóták őrült tempóban való behajtása a boksz
utcába.
          
Hamilton a világbajnok, Massa a hős!
Drámai körülmények között nyerte meg a világbajnokságot a hétvégén Lewis Hamilton. Amikor Felipe Massa futamgyőztesként átszelte a célvonalat még ő volt a világbajnok, aztán Timo Glock lelassult az addig hatodik helyen araszoló Hamilton előtt - így mégis a brit lett a világbajnok. A fináléról természetesen nem hiányozhattak a feleségek, barátnők sem!
A 2008-as Forma-1-es idény bajnoki fináléja számos országban rekordnézettséget ért el, Hamilton és Massa végső összecsapására mindenki kíváncsi volt.
 A vasárnapi szezonzáró, a Brazil Nagydíj több országban is Forma-1-es nézettségi rekordokat döntött. Massa és Hamilton küzdelme milliókat vonzott mindenütt.
A francia TF1 jelentése szerint több mint ötmillióan nézték a futamközvetítését, ami 25 százalékos nézettséget jelent, de az utolsó körökre egészen 8 millió fölé emelkedett a nézőszám.
A német RTL közvetítésére 8,8 millió ember volt kíváncsi, ez 31,5 százalékos arányt jelent, a nézőcsúcs pedig a leintés után következett be, amikor összesen 9,46 millióan figyelték a dobogón és az interjúszobában zajló eseményeket.
A brit ITV szívhatja a fogát, ugyanis az F1-es közvetítést jövőre a BBC-nek átadó csatorna nézőszáma vasárnap este átlagosan 9 millió volt, de 42 százalékos nézettséget jelentő 13,1 milliós  csúcsot is elérték. Ekkora érdeklődésre azóta nem volt példa, hogy a kereskedelmi csatorna 1997-ben elkezdte az F1-es közvetítéseket. Az új brit világbajnok biztosan jelentősen emeli majd a jövő évi számokat.
A vasárnapi versenynél csak egyetlen sportesemény vonzott több brit tévénézőt, a 2008-as pálma a májusi Bajnokok Ligája-döntő volt, amelyen két angol csapat, a Manchester United és a Chelsea csapott össze - azt 14,6 millióan nézték.
Ross Brawn: A Hondának jövőre el kell érnie a BMW szintjét
A Honda csapatfőnöke, Ross Brawn szerint csapatának előrelépése nem csak azon múlik, hogy ők maguk milyen munkát végeznek, hanem azon is, hogy a többiek hogyan dolgoznak a 2009-es idényre való felkészülés során. Brawn elismerte, ha csak annyira lennének versenyképesek jövőre, mint idén a BMW, akkor már nagyon elégedettek lennének.A japán gárda a 2007-hez hasonlóan 2008-ban is csak vergődött, és pilótái mindössze 14 pontot tudtak összegyűjteni a 18 forduló során, amivel csak a pontot nem szerző Force Indiát előzték meg a tabellán. Igaz, a Honda már a szezon elején úgy határozott, hogy erőforrásainak nagyobbik részét a 2009-es autóra fordítja. Tudniillik jövőre új szabályok kerülnek bevezetésre a sorozatban, amelyektől sokan azt várják, hogy átrendezik majd a jelenlegi erőviszonyokat.
A németeknél Vettel az új Schumacher
Egy Németországban végzett szavazás szerint, melyben 536 Forma-1 rajongó vett részt, Sebastian Vettel bizonyult a 2008-as évad legszimpatikusabb pilótájának. Az ifjú németre a voksolók 29 %-a szavazott, míg a második helyezett Lewis Hamiltonra 16 %-uk. Hamilton szavazótáborát egyébként főleg nők tették ki. A csapatok között azonban még a fentieknél is nagyobb előnnyel nyert a Ferrari. Az olasz gárdára a rajongók 48 %-a voksolt, míg a legnagyobb ellenfél, a McLaren 20 %-t kapott. Az utolsó a sorban a Force India lett, de hozzájuk sajnos nem tudunk százalékot írni, rájuk ugyanis senki sem gondolt.