--->>Minden ami Forma 1----> .::.F1-Bolt.hu.:.

.:.Friss Hírek.:.Hátterek.:.Tabellák.:.Pályák.:.Történelem.:.Érdekességek.:.

KÍNAI ÖSSZEFOGLALÓ------------>


Szakadó eső fogadta a Kínai Nagydíjra készülő versenyzőket, és csak a Safety car mögül rajtolhatott el a mezőny. A szakadó eső miatt hatalmas esélyt jósoltak az esőmenő Vettelnek.
8 kört tettek meg a biztonsági autó mögött, mely során Massa, Sutil (aki, majdnem nekiment Piquet-nek) és Raikonnen vette szélesre ugyanazt a kanyart a pályán álló nagy mennyiségű víz miatt. Majd box-kiállásokkal próbáltak taktikázni a csapatok. Az 5. körben Nico Rosberg jött ki először, majd a legkevesebb benzinnel induló Alonso-t tankolták fel. A 8. körben végül visszahívták a Safety car-t és elkezdődhetett a verseny. Az élen nem történt semmi változás. Lewis Hamilton pillanatai következtek ezután, Raikonnen-t majd Trulli-t is megelőzte a brit. Ám nagyon sokat kockáztatott, az esős körülmények miatt az egyik kanyarban megpördült és csak Kovalainen mögé a 10. helyre tudott visszajönni. Az újonc Buemi szintén kiválóan ment ő is megelőzte az autójára panaszkodó Ferraris, Kimi-t valamint a Toyotás Jarno Trulli-t és az 5. helyen találta magát.
Eközben Vettel az élről kijött a boxba tankolni és a 3. helyre jött vissza. Később a Kubica – Trulli páros borzolta a kedélyeket, Kubica hátulról felöklelte Trulli-t mely során az olasz autójának hátulja teljesen összetört és kiállni kényszerült. Lemásolva a tavaly Montrealban történteket, ahol emlékezhetünk, hogy Kubica BMW-je valósággal átrepült a Toyota felett.
Ismét jöhetett a pályára a biztonsági autó (a 18. körben.) Jenson Button-Brawn Mercedes-ét rögtön feltankolták a boxban, míg eközben Buemi koccant össze Sebastian Vettel-el de semmilyen komolyabb következménye nem lett az ütközésnek mindketten folytathatták a versenyt a Safety car mögött.
A 20. körben Massa Ferrarija megadta magát így 3. futamán maradt pont nélkül a brazil pilóta. A 22. körre összetakarították a romokat és visszahívták a biztonsági autót, folytatódott a Sanghaj-i futam.
A verseny felénél tehát Vettel, Webber, Button, Hamilton, Kovalainen, Barrichello, Buemi, Alonso volt az első nyolc sorrendje. Buemi szenzációsan tartotta Alonsót, így a következő körökre maradt ez a sorrend. Ezután Piquet amortizálta le a Renault-t ám sikerült visszajönnie a versenybe, nem így Nakajima-nak aki feladta a küzdelmet.
Nagyon nagy csatát vívott a Webber – Button páros, mely sorozatos oda-vissza előzéseket, követően Mark Webber jött ki győztesen.
Következtek az utolsó box-kiállások amellyel, Barrichello nyert nagyot és újra 4. lett. Rosberg próbálkozott intermediate gumival, ami nem vált be a Williams-es versenyzőnek.
Érdemes még megemlíteni a Force Indiával versenyző Adrian Sutil-t, aki parádésan vezetett és 7. helyen is volt, ám végül összetörte az autóját (műszaki hiba miatt). Ezért sárga zászlós korlátozás következett de ez már nem befolyásolta a történéseket.

Így a Forma1 története során először kettős Red Bull-Renault győzelem született. Az ifjú német Vettel karrierje második győzelmét érte el. Csapattársa Webber 2. lett. A 3. helyen az összetettben vezető Button futott be. Elégedett lehet a Mclaren is mivel 5-6 helyet szerezte meg Kovalainen és Hamilton. Raikonnen a 10. helyen zárta a versenyt továbbra is csalódást okozva ezzel a népes Ferrari rajongótábornak.

A verseny végeredménye:

Kínai Nagydíj, verseny:

1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1h57:43.485
2. Webber Red Bull-Renault (B) + 10.970
3. Button Brawn GP-Mercedes (B) + 44.975
4. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) + 1:03.704
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:05.102
6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:11.866
7. Glock Toyota (B) + 1:14.476
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:16.439
9. Alonso Renault (B) + 1:24.309
10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:31.750
11. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:34.156
12. Raikkonen Ferrari (B) + 1:35.834
13. Kubica BMW Sauber (B) + 1:46.853
14. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1 kör
15. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 kör
16. Piquet Renault (B) + 2 kör

Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:52.592

Kiesők:

Sutil Force India-Mercedes (B) 51
Nakajima Williams-Toyota (B) 44
Massa Ferrari (B) 23
Trulli Toyota (B) 19

By: Arrows (f1-bolt)


http://www.f1-bolt.hu/


A Kínai Nagydíj időmérő edzését a Red Bull-Renault csapatában versenyző német Sebastian Vettel nyerte meg, míg nagy meglepetésre a 2.helyet, Alonso szerezte, a szintén Red Bullos Webber pedig lett a 3. Az eddig remeklő Brawn Mercedesek a 4-5 helyet szerezték meg. Raikonnen 8. Hamilton 9. lett.

A legnagyobb meglepetést a lengyel Robert Kubica kiesése jelentette már az első szakaszban illetve Massa nem fért be az első 10-be.


nov. 28

Mark Webber már lábadozik a balesete után, melyet egy általa szervezett jótékonysági teljesítménytúrán szenvedett el.


A Red Bull-csapat versenyzőjének a korai híradások szerint a keze és a lába is eltört, majd később kiderült, a kezén mindössze zúzódásokat szenvedett. Melyet az alapos orvosi vizsgálatok után jelentettek be.

A Mark Webber Pure Tasmania Challange elnevezésű jótékonysági viadalon a résztvevőknek 250 kilométert kell megtenniük kerékpáron, kajakkal és gyalog. Mark éppen kerékpárral haladt mikor Port Arhtur közelében frontálisan ütközött egy autóval. Rögtön helikopterrel kórházba szállították, ahol meg is műtötték.

„Mark a történtekhez képest szerencsére jó hangulatban van, és már túljutott az operáción is. Legalább három napot, de legfeljebb egy hetet tölt majd a kórházban, és ha már olyan állapotba kerül, hogy repülhet, azonnal visszatér Európába” – mondta Geoff Donohue, a jótékonysági célokat szolgáló teljesítménytúra versenyigazgatója.
A 32 éves Forma 1-es pilóta bízik benne hogy nem lesz kénytelen kihagyni csapata első hivatalos tesztjét melyet februárban tartanak. A Red Bull csapat versenyzője nyilatkozata szerint: „Az a célom, hogy az év első tesztjén ott legyek! Ha még 1 hetet vagy 10 napot ki kell hagynom azt is kibírom”

mark_webber.jpg

nov 19.


Kollektív tesztelés vette kezdetét Barcelonában, melyen a radikálisan megváltozott, keskeny hátsószárnyakkal felszerelt autók jelentek meg, amelyek a jővő évi karosszériát is tesztelték.


A Williams-ek és a Sauberek is új külsővel valamint aerodinamikai elemekkel jöttek ki a tesztre. McLaren tesztpilótája Pedro de la Rosa,  szerint a módosítások nem okoznak földindulást. "A változtatások teljesen új külsőt kölcsönöznek az autóknak" (a hátsó szárny különösen „múltbéli” hatást kelt)

„Könnyebb lesz az előzés, de ha a szurkolók azt hiszik, hogy nagy változásokra lehet számítani, akkor tévednek. Ettől még nem lesz a Formula–1-ből Moto GP… Jó irányba mutatnak a változások, de nehézségeket is okoznak: sok a módosítás, és kevesebb lesz a lehetőség a tesztelésre. Nem lesz idő minden új fejlesztést letesztelni, és ez nagyon érdekes lehet” – nyilatkozta De la Rosa, aki egyetért a szabálymódosításokkal.

Az új fejlesztések közül az energia-újrahasznosító KERS (Kinetic Energy Recovery System) bevezetése De la Rosa szerint nem könnyű feladat.

„Még csak tanuljuk az új rendszert, nagyon sok beállítást kell módosítanunk a KERS miatt. Be kell illesztenünk a rendszerünkbe, és jól be kell állítanunk – pont ebben rejlik a legnagyobb nehézség” – mondta


A BARCELONAI TESZT NEM HIVATALOS EREDMÉNYE

1. Szato

Toro Rosso-Ferrari

1:20.763

121

2. Buemi

Toro Rosso-Ferrari

1:21.071

117

3. Wurz

Honda

1:21.198

77

4. de la Rosa

McLaren-Mercedes

1:21.417

65

5. Badoer

Ferrari

1:22.038

93

6. Paffett

McLaren-Mercedes

1:22.235

47

7. Kubica

BMW-Sauber

1:22.341

56

8. Loeb

Red Bull-Renault

1:22.503

82

9. Piquet

Renault

1:22.560

80

10. Klien

BMW-Sauber

1:22.883

53

11. Hulkenberg

Williams-Toyota

1:23.467

116

12. Liuzzi

Force India-Ferrari

1:23.794

86

13. Sutil

Force India-Ferrari

1:23.832

88

14. Gené

Ferrari

1:24.117

32

15. Bruno Senna

Honda

1:24.343

39

16. van der Garde

Renault

1:24.908

27

17. di Grassi

Honda

1:25.512

48


nov. 14.

Változik a biztonsági autós szabály a Forma1-ben.

Jövő évben nem fog bezárni a bokszutca amikor Bernd Maylander a pályára hajt.
A biztonsági autós fázisban sebesség korlátozás lép életbe, hogy elkerülhető legyen a pilóták őrült tempóban való behajtása a boksz utcába.



Hamilton a világbajnok, Massa a hős!

Drámai körülmények között nyerte meg a világbajnokságot a hétvégén Lewis Hamilton. Amikor Felipe Massa futamgyőztesként átszelte a célvonalat még ő volt a világbajnok, aztán Timo Glock lelassult az addig hatodik helyen araszoló Hamilton előtt - így mégis a brit lett a világbajnok. A fináléról természetesen nem hiányozhattak a feleségek, barátnők sem!


A 2008-as Forma-1-es idény bajnoki fináléja számos országban rekordnézettséget ért el, Hamilton és Massa végső összecsapására mindenki kíváncsi volt.

A vasárnapi szezonzáró, a Brazil Nagydíj több országban is Forma-1-es nézettségi rekordokat döntött. Massa és Hamilton küzdelme milliókat vonzott mindenütt.

A francia TF1 jelentése szerint több mint ötmillióan nézték a futamközvetítését, ami 25 százalékos nézettséget jelent, de az utolsó körökre egészen 8 millió fölé emelkedett a nézőszám.

A német RTL közvetítésére 8,8 millió ember volt kíváncsi, ez 31,5 százalékos arányt jelent, a nézőcsúcs pedig a leintés után következett be, amikor összesen 9,46 millióan figyelték a dobogón és az interjúszobában zajló eseményeket.

A brit ITV szívhatja a fogát, ugyanis az F1-es közvetítést jövőre a BBC-nek átadó csatorna nézőszáma vasárnap este átlagosan 9 millió volt, de 42 százalékos nézettséget jelentő 13,1 milliós  csúcsot is elérték. Ekkora érdeklődésre azóta nem volt példa, hogy a kereskedelmi csatorna 1997-ben elkezdte az F1-es közvetítéseket. Az új brit világbajnok biztosan jelentősen emeli majd a jövő évi számokat.

A vasárnapi versenynél csak egyetlen sportesemény vonzott több brit tévénézőt, a 2008-as pálma a májusi Bajnokok Ligája-döntő volt, amelyen két angol csapat, a Manchester United és a Chelsea csapott össze - azt 14,6 millióan nézték.

Ross Brawn: A Hondának jövőre el kell érnie a BMW szintjét

A Honda csapatfőnöke, Ross Brawn szerint csapatának előrelépése nem csak azon múlik, hogy ők maguk milyen munkát végeznek, hanem azon is, hogy a többiek hogyan dolgoznak a 2009-es idényre való felkészülés során. Brawn elismerte, ha csak annyira lennének versenyképesek jövőre, mint idén a BMW, akkor már nagyon elégedettek lennének.A japán gárda a 2007-hez hasonlóan 2008-ban is csak vergődött, és pilótái mindössze 14 pontot tudtak összegyűjteni a 18 forduló során, amivel csak a pontot nem szerző Force Indiát előzték meg a tabellán. Igaz, a Honda már a szezon elején úgy határozott, hogy erőforrásainak nagyobbik részét a 2009-es autóra fordítja. Tudniillik jövőre új szabályok kerülnek bevezetésre a sorozatban, amelyektől sokan azt várják, hogy átrendezik majd a jelenlegi erőviszonyokat.

A németeknél Vettel az új Schumacher

Egy Németországban végzett szavazás szerint, melyben 536 Forma-1 rajongó vett részt, Sebastian Vettel bizonyult a 2008-as évad legszimpatikusabb pilótájának. Az ifjú németre a voksolók 29 %-a szavazott, míg a második helyezett Lewis Hamiltonra 16 %-uk. Hamilton szavazótáborát egyébként főleg nők tették ki. A csapatok között azonban még a fentieknél is nagyobb előnnyel nyert a Ferrari. Az olasz gárdára a rajongók 48 %-a voksolt, míg a legnagyobb ellenfél, a McLaren 20 %-t kapott. Az utolsó a sorban a Force India lett, de hozzájuk sajnos nem tudunk százalékot írni, rájuk ugyanis senki sem gondolt.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 16
Tegnapi: 18
Heti: 70
Havi: 382
Össz.: 193 928

Látogatottság növelés
Oldal: F1 Hírek
--->>Minden ami Forma 1----> .::.F1-Bolt.hu.:. - © 2008 - 2024 - gpextra.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »